måndag 24 september 2012

Bloggfråga V.38

I onsdags var vi och såg pjäsen "Utan Titel" av Ardalan Esmailis. Jag hade ganska låga förväntningar på pjäsen eftersom jag inte så ofta går på teater och de gånger jag har gått så har det inte varit det roligaste jag har haft i mitt liv. Faktumet att pjäsen var en enmansshow höjde inte mina förväntningar direkt heller.

Men sen när Ardalan Esmailis gick på scenen och började prata med publiken så märktes det att han var en väldigt avkopplad och rolig person och jag hoppades att pjäsen också skulle vara det. När han väl började med pjäsen så blev jag direkt positivt överraskad. Den var rolig och Ardalan Esmailis var alltid någonstans på scenen och gjorde något som krävde ens uppmärksamhet. Pjäsen var aldrig seg och tråkig och han blandade det roliga med det allvarliga om kriget i Iran på ett väldigt bra sätt.

Det jag bär med mig från pjäsen är en större inblick i hur livet i Iran var för barn under kriget och hur deras ledare manipulerade ungdomar och hela landet till att gå ut i kriget.

1 kommentar:

  1. Ja - och så har du med dig att teater KAN vara rätt kul också ;)

    SvaraRadera