måndag 10 september 2012

Hanna Huset Hunden

När jag hade läst "Hanna Huset Hunden" första gången så tyckte jag att den var väldigt rörig, handlingen var svår att förstå och att tolka den verkade omöjligt. Det enda jag hann tänka på innan vi skulle diskutera boken var hur denna förvirrande bok, som inte hade någon tydlig handling enligt mig, var till för barn.

Efter att vi hade diskuterat och jag fick höra vad alla andra tyckte och tänkte om boken så förstod jag den mycket bättre och alla de olika sakerna som jag inte såg någon mening i innan fick helt plötsligt en mening. När vi hade diskuterat färdigt så såg jag boken på ett helt annat sätt och den var roligare att läsa.


1 kommentar:

  1. Man vill att det ska finnas en mening! Det gäller nog det mesta, och få saker är så frustrerande som när man inte ser vitsen med något (det kan väl gälla det mesta, från bloggar till bokläsning... ;) ).
    Jag ser fram mot fler boksamtal med er!

    SvaraRadera